2007年1月26日

一颗开花的树--席慕容

如何让你遇见我

在我这最美丽的时刻

为这

我已在佛前 求了五百年

求他让我们结一段尘缘

佛于是把我化作了一棵树

长在你必经的路

阳光下慎重的开满花

朵朵都是我前世的盼望

当你走近 请你倾听

那颤抖的夜是我等待的热情

而让你终于无视的走过时

在你身后落了一地的

朋友啊 那不是花瓣

是我凋零的心

A Blossoming Tree

How to let you meet me

At my most beautiful moment

For this

I've prayed to Buddla for hundred years

To be bestowed a relationship with you on the earth

So,Buddla makes me a tree

Growing the road you are bound to take

Blossming cautiously and flourishing under the sunlight

Each blossom an expection of my previous life

When you are approach, please listen

The termbling leaves are the passion of my waiting

But at last youare walk past unseeing

Oh, my friend, is not petals

But my withered heart

没有评论: